تشخیص گوشت تازه بره گوسفندی

گوشت بره گوسفندی تازه گوشتی بسیار ترد و زود پخت است که امروزه از استقبال عموم مردم برخوردار می باشد ولی برای تشخیص تازه بودن و کیفیت بالای گوشت باید به نکاتی که در ادامه ذکر می کنیم توجه داشته باشید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

گوشت گوسفندی یک گوشت با مصرف بسیار بالاست که کیفیت گوشت قرمز به سن دام بستگی دارد و گوشت بره گوسفندی دارای بهترین درجه کیفی می باشد اما ممکن است، برخی از افراد نتوانند این گوشت مرغوب را از گوشت گوسفندان پیر تشخیص دهند به همین خاطر بهتر است به برخی نکات توجه داشته باشند تا بهترین و تازه ترین محصول را تهیه کنند.

ویژگی گوشت تازه بره گوسفندی

گوشت بره گوسفندی اگر تازه باشد رنگی روشن و سرخ متمایل به صورتی دارد و بسیار شفاف می باشد. این گوشت دارای چربی هایی به رنگ سفید بوده و روی چربی ها هیچ گونه حبابی وجود ندارد.

گوشت تازه بره هرگز بوی نامطبوع نمی دهد و هر نوع بوی ترشیدگی نشانه ای از عد کیفیتش خواهد بود و یا اینکه گوشت از ام های مسن فرآوری شده است.

گوشت بره زود پخت است و در حالت طبیعی سفت می باشد و عاری از هر نوع خون مردگی یا کبودی ست و شل شدن بیش از اندازه اش نشانه ای از فاسد بودنش خواهد بود.

وقتی رنگ گوشت تیره است یعنی اینکه یا گوشت از دام مسن بدست آمده و یا اینکه گوشت مدت زیادی را در دمای محیط سپری کرده و علائمی از فاسد شدن را نشان می دهد و حتی الامکان از خرید این گوشت باید خودداری کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.