گردو کاغذی ایرانی که از سفیدی موها جلوگیری می کند

یک مطالعه در افراد مسن مصرف منظم گردو کاغذی ایرانی را با بهبود قابل توجه حافظه مرتبط دانست.

با این حال، این مطالعات مشاهده‌ای بودند و نمی‌توانستند ثابت کنند که گردو عامل بهبود عملکرد مغز است.

شواهد قوی تری توسط مطالعاتی ارائه شده است که تأثیر مستقیم خوردن گردو را بررسی می کند.

یک مطالعه 8 هفته ای بر روی 64 فرد بالغ جوان و سالم نشان داد که خوردن گردو درک را بهبود می بخشد. با این حال، بهبود قابل توجهی در استدلال غیر کلامی، حافظه و خلق و خوی شناسایی نشد.

همچنین نشان داده شده است که گردو باعث بهبود عملکرد مغز در حیوانات می شود. وقتی موش‌های مبتلا به آلزایمر به مدت 10 ماه هر روز با گردو تغذیه شدند، حافظه و مهارت‌های یادگیری آنها به طور قابل توجهی بهبود یافت.

به طور مشابه، مطالعات روی موش‌های مسن‌تر نشان داد که خوردن گردو به مدت هشت هفته، اختلالات مربوط به سن در عملکرد مغز را معکوس می‌کند.

این اثرات احتمالاً به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی بالای گردو است، اگرچه اسیدهای چرب امگا 3 آنها نیز ممکن است نقش داشته باشند.

گردو سرشار از آنتی اکسیدان ها و چربی های سالم است. آنها ممکن است خطر بیماری قلبی و سرطان را کاهش دهند و همچنین عملکرد مغز را بهبود بخشند و احتمالاً پیشرفت بیماری آلزایمر را کاهش دهند.

اثرات نامطلوب و نگرانی های فردی: به طور کلی، گردو بسیار سالم در نظر گرفته می شود، اما برخی افراد به دلیل آلرژی باید از مصرف آن اجتناب کنند.

علائم آلرژی به گردو معمولاً شدید است و می تواند شامل شوک آلرژیک (آنافیلاکسی) باشد که بدون درمان می تواند کشنده باشد.

افراد مبتلا به آلرژی به گردو باید کاملاً از این آجیل اجتناب کنند؛ مانند همه دانه ها، گردو سرشار از اسید فیتیک است.

اسید فیتیک، یا فیتات، یک ماده گیاهی است که جذب مواد معدنی مانند آهن و روی از دستگاه گوارش شما را مختل می کند. این فقط در مورد وعده‌های غذایی حاوی غذاهای حاوی فیتات بالا صدق می‌کند.

افرادی که از رژیم های غذایی نامتعادل غنی از اسید فیتیک پیروی می کنند در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به کمبود مواد معدنی هستند، اما بیشتر افراد نباید نگران باشند.

گردو بسیار سالم است، اما برخی افراد حساسیت دارند و باید از مصرف آن اجتناب کنند. اسید فیتیک ممکن است جذب مواد معدنی را مختل کند، اگرچه این معمولاً برای افرادی که رژیم غذایی متعادلی دارند نگران کننده نیست.