عرضه گوشت گوسفندی تازه باکیفیت

گوشت گوسفندی نوعی گوشت قرمز مملو از املاح معدنی و آهن و همچنین پروتئین می باشد که بصورت تازه و باکیفیت امروزه عرضه می گردد و در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

گوشت گوسفندی نمونه ای از پراستفاده ترین گوشت های قرمز می باشد که مصرف هشتاد گرمش در روز برای هرفردی ضروری است. این گوشت با داشتن آهن فراوان بهترین داروی کم خونی محسوب می شود و با داشتن میزان پروتئین بسیار فراوان منبعی پروتئینه به شمار می رود.

گوشت گوسفندی مرغوب و باکیفیت نیز تحت تاثیر فاکتورهای خاصی ممکن است بی کیفیت شوند مثل انجماد گوشت و ذوب یخ با سرعت زیاد، البته برخی از عوامل هم وجود دارند که بر روی کیفیت گوشت اثرگذارند و این عوامل در هنگام زنده بودن و رشد یافتن دام موثر واقع می گردند.

نشانه های کیفیت بالای گوشت گوسفندی

گوشت گوسفندی خوب و درجه یک اغلب از رنگ قرمز شفاف برخوردار می باشد اما اگر گوشتی دارای رنگی تیره بود دو حالت وجود دارد یکی اینکه گوشت از گوسفندان مسن بدست آمده است و دوم اینکه احتمال دارد گوشت مدت زیادی مانده است.

گوشت گوسفندانی که سن کمی دارند شفاف تر بوده و تقریباً صورتی است و هرچه سن گوسفند بیشتر باشد، گوشت تیره تر می گردد.
یکی از علائمی که گوشت مانده و بی کیفیت دارد وجود ترک و شکاف های خشک بین بافت گوشت می باشد که رنگی قهوه ای در اطراف بوجود آورده است.

از علائم دیگر که ممکن است گوشت حتی فاسد شده باشد وجود خونابه است که از گوشت خارج شده و در محل خروج رنگ قهوه ای با شیار و ترک های زیاد وجود دارد.
اگر گوشت گوسفندی رنگی متمایل به زرد داشته باشد هم دلیل دیگری بر ناسالم بودن گوشت است چراکه دام به احتمال زیاد پیش از ذبح زردی داشته است.

گوشت گوسفندانی که از سن بسیار بالا برخوردارند و در عین حال شیرده هستند نیز بسیار خشن و سفت می باشد و اگر این نوع گوشت را در قصابی دیدی بهتر است از خریدنش صرف نظر کنید اگرچه این گوشت به شما آسیبی وارد نمی کند و لی بهتر است گوشت دیگری را تهیه نمایید.

گوشت هایی که بیش از یکروز در مراکز و فروشگاه ها مانده اند اغلب دارای حباب های ریزی می باشند که روی چربی ها بوجود آمده اند و رنگ چربی ها نیز سفید نیست، گوشت تازه دارای چربی کاملا سفید است و رنگش شفاف می باشد.

بطورکلی گوشت قرمز تازه گوسفندی خواص زیادی دارد ولی اگر گوشت بنا به دلایل ذکر شده کیفیتش را از دست داده باشد بی شک خواصش را هم از دست داده بنابراین برای تهیه بهترین و تازه ترین گوشت باید از مراکز عرضه کننده و فروشگاه های معتبر این گوشت را تهیه کنید.