خرید گوشت سالم و باکیفیت گوسفندی

گوشت سالم و باکیفیت گوسفندی امروزه با سطح کیفی بسیار خوبی در بازار عرضه می شود و در اشکال گوناگونی مثل شقه، سردست، راسته یا ماهیچه قابل خریداری می باشد.
گوشت گوسفندی گوشتی ست که از لاشه گوسفندان پرواری و گوشتی پرورشی بدست آمده و در درجات گوناگونی از کیفیت تولید و توزیع می گردد که بطور کلی گوشت کم چرب و بدست آمده از دام های جوان بهترین جایگاه و سطح کیفی را دارد.

گوشت باکیفیت گوسفندی اگرچه امروزه توسط مراکز معتبر ارائه می گردد ولی برای خرید این محصول در بهترین درجه کیفی بهتر است با چگونگی شناخت و انتخاب گوشت سالم و مرغوب آشنا شوید و بتوانید از روی ظاهر گوشت به کیفیتش پی ببرید.

مرغوب ترین گوشت گوسفندی

امروزه در سرتاسر دنیا گوشت گوسفندی بر اساس ارزیابی های بصری درجه بندی می گردد و بر اساس میزان چاق بودن یا کم چربی بودن درجه بندی می شوند ولی برخی از کشورها مثل نیوزیلند کیفیت گوشت برحسب عمق بافت روی دنده محاسبه می گردد که با مشاهده و محاسبه عمق چربی و ضخامت راسته پی به کیفیت بالا یا پایین گوشت می برند.

بطور کلی رنگ و سرخ بودن گوشت قرمز، خاصیت مرمری گوشت و میزان چربی موجود در آن از جمله اصلی ترین ملاک ها تعیین کیفیت گوشت هستند که مرغوب ترین گوشت دارای رنگی قرمز و شفاف بوده و چربی کم و بسیار سفیدی دارد و همچنین از خاصیت مرمری یا ماربیلینگ برخوردار است یعنی اینکه درون عضلات میزان خاصی از چربی وجود داشته باشد.

ناگفته نماند مرغوب ترین گوشت گوسفندی در کل گوشتی است که صرف نظر از رنگ و شکل ظاهری خوب از بافت نه چندان سفت و نه چندان شل برخوردار باشد و همچنین از بوی طبیعی گوشت برخوردار باشد.

برخی دیگر از ملاک ها هم در این خصوص می توانند کیفیت گوشت و مرغوبیتش را نشان دهند مثل وجود یا عدم وجود حباب روی چربی یا لغزنده بودن گوشت که این ها نشان دهنده ناسالم بودن یا کم کیفیت بودن گوشت هستند.