حنا در یزد که پیر زنی را جوان کرد

مهمترین فواید سلامتی حنا در یزد  ممکن است شامل توانایی بالقوه آن در تسکین سردرد، سم زدایی بدن، بهبود ناخن ها، محافظت از پوست، تقویت سلامت مو، خنک کردن بدن، کاهش التهاب و تسریع بهبودی باشد.

کلمه “حنا” توسط مردم در سراسر جهان به روش های مختلف درک می شود. اکثر مردم احتمالاً آن را با رنگ قرمز تیره/قهوه ای برای مو و پوست مرتبط می دانند که به طور سنتی در بسیاری از فرهنگ ها استفاده می شود، اما این نام برای گیاه گلدار که رنگ از آن گرفته می شود نیز صدق می کند.

حنا به عنوان تنها گونه در جنس Lawsonia، نام‌های بسیار متفاوتی در سرتاسر جهان دارد، از جمله حنا و پریوت مصری، اما همه آن‌ها یک گیاه قابل توجه را توصیف می‌کنند که نام علمی Lawsonia inermis را دارد.

شما می توانید گیاه حنا را با گل های کوچک سفید یا صورتی آن و همچنین میوه های کوچکی که به بار می آورد شناسایی کنید.

می توان آن را به طرق مختلف، از جمله شکل رنگی آن، و همچنین در عصاره های آبی، تنتورها و مرکبات متشکل از پوست، دانه یا برگ استفاده کرد.

این تطبیق پذیری حنا را به یک عنصر بسیار ارزشمند در طب سنتی، به ویژه طب آیورودا تبدیل می کند.

روغن، پوست و دانه‌های حنا رایج‌ترین فواید دارویی هستند و غلظت بالای مواد شیمیایی و مواد مغذی موجود در گیاه ممکن است اثرات ضد التهابی، کاهش فشار خون، ضد باکتریایی، قابض و ضد ویروسی به آن بدهد.

بسیاری از این ویژگی ها به طور کامل از طریق آزمایش های بالینی کشف نشده اند و یا حکایتی هستند یا در کتاب های آیورودا مستند شده اند.

یک کاسه پودر حنا با برگ های تازه حنا روی میز چوبی: حنا به صورت پودری در بازار موجود است که از خشک کردن و آسیاب کردن برگ ها تهیه می شود.

فواید و کاربردهای سلامتی: بیایید نگاهی عمیق تر به بسیاری از فواید و کاربردهای سلامتی حنا بیندازیم.

هینا عمدتا به عنوان رنگ طبیعی گیاهی برای مو استفاده می شود. موها را به رنگ قرمز یا سایه های آن رنگ می کند، اما بسیاری از آن ها را با ترکیبی از نیلی یا کاسیا برای رسیدن به رنگ قرمز تیره یا رنگ خنثی استفاده می کنند.