تولید گوشت گوسفندی با بهترین درجه کیفی

گوشت گوسفندی این روزها با بهترین درجه کیفی در بازار های داخلی عرضه می شوند که اغلب شان از دام های پرواری تولید شده اند و با قیمت های مناسبی بفروش می رسند.
گوشت گوسفندی محصولاتی تولید شده از لاشه گوسفندان گوشتی می باشد که از پروتئین و آهن بسیار زیاد تشکیل شده و در رفع کم خونی های شدید بهترین ماده غذایی محسوب می شود.
گوشت گوسفندی با بهترین درجه کیفی، در حال حاضر از اصیل ترین گوسفندان مثل افشاری بعمل می آید که تمامی دام ها نیز با روش های استاندارد پروار بندی شده اند و به حداکثر وزن شان رسیده اند.

تولید گوشت گوسفندی

بسیاری از گوسفندان گوشتی امروزه با هدف تولید گوشت و با شیوه پروار بندی پرورش داده می شوند و با استفاده از برنامه های پرورشی اصولی گوشت بسیار باکیفیتی از آنها تولید می گردد.
در راستای تولید گوشت یکی از فاکتورهایی که در کیفیت گوشت موثر است تغذیه می باشد که وجود جیره های غذایی سرشار از پروتئین و ویتامین در برنامه غذایی این دام ها ضروری ست و باعث می شود گوشت با کیفیت بهتر تولید گردد.
بهداشت نیز عامل دیگری است که در تولید گوشت گوسفندی باید مورد توجه دامداران و پرورش دهندگان قرار گیرد بطوریکه اگر این مهم مورد توجه قرار نگرفته باشد بیماری ها و باکتری های ناشی از محیط غیربهداشتی روی سلامت دام و به تدریج روی سلامت گوشت تاثیر می گذارند و بعد از ذبح دام متوجه خواهید شد که گوشت کیفیت چندانی نداشته و حتی امکان ناسالم بودنش زیاد است و ممهور به مهر بهداشت نخواهد شد.
علاوه بر تغذیه و بهداشت عوامل دیگری هم وجود دارند که باعث می شوند تولید گوشت گوسفندی خوب پیش نرود مثل شرایط پرورشی که اگر در پرورش گوسفندان شرایط مساعدی برای دام ها فراهم نکنید آنها نخواهند توانست به خوبی رشد کنند در نتیجه کم وزن شده یا ضعف جسمی می گیرند ولی اگر در زمان پرورش شان از بهترین آب و مساعد ترین بستر پرورشی برخوردار شان سازید نه تنها دام ها وزن زیادی می گیرند بلکه کیفیت گوشت بهتر خواهد شد.
منبع: خوراک دام و طیور ایران