تعادل مواد مغذی خاک به گفته پان

به گفته پان و همکاران تعادل مواد مغذی خاک به مکانیسم تعامل بین کود خاک، آب خاک، تغییرات آب و هوا و قابلیت گیاه مربوط می شود.
این مطالعه تأیید کرد که خروجی های انتشارات از سال 1992 تا 2020 به طور تصاعدی کود سبز افزایش یافته است.
پارامتر ترکیبی مجموع داده های نرمال شده (SND)، محاسبه شده از شاخص های پیش فرض ابزارهای نرم افزار کتابسنجی، برای رتبه بندی سهم کلی مجلات/نویسندگان/موسسات استفاده شد.
/کشورها. نتایج نشان داد که کود نیتروژن، کود سبز و جمعیت خاک مورد توجه محققان قرار گرفته است، در حالی که اصلاح خاک بیوچار به عنوان یک موضوع داغ در سال های اخیر کود سولوپتاس 1401 تبدیل شده است.
از سوی دیگر، Skorupka و Nosalewicz [11] نشان دادند که کشاورزی مسئول 80-95٪ از کل انتشار آمونیاک در جو است. با این حال، در عین حال، پتانسیل زیادی برای کاهش آنها دارد.
کوددهی با نیتروژن معدنی (به ویژه اوره) مسئول 19.0-20.3٪ از کل انتشار آمونیاک منتشر شده کود جامد کشاورزی  از کشاورزی است.
انتشار آمونیاک تأثیر منفی بر محیط زیست و سلامت انسان دارد. بنابراین، به حداقل رساندن تبخیر آمونیاک و افزایش کارایی مصرف کود مهم است.
این امر به دلیل نیاز به کاهش تأثیر منفی فشارهای انسانی بر محیط زیست از نظر آلودگی هوا و اثرات منفی بر خاک و آب حائز اهمیت است.
استفاده از بازدارنده های اوره آز در طی کوددهی با کودهای نیتروژنی یکی از روش های کاهش انتشار آمونیاک از تولید گیاه است.
 همچنین بر به حداکثر رساندن محصولات انرژی زا برای تولید سوخت های کود اوره گوگردی زیستی تاکید کردند.
  • منابع:
    1. Fertilizer Use, Soil Health and Agricultural Sustainability
  • تبلیغات:
  1. مواردی در مورد انجیر خشک و نحوه خشک کردن آن
  2. مردی با پد سلولزی یک خانه جنگلی بسازد
  3. استفاده از کودهای معدنی در طبیعت
  4. کشف یک تن شمش طلا در 50 متری زیر زمین