تشخیص گوشت گوسفندی مرغوب و باکیفیت

امروزه برای تشخیص گوشت گوسفندی مرغوب و باکیفیت راهکار های فراوان پیشنهاد شده است که در ادامه این مبحث به معرفی برخی ازین راهکار ها می پردازیم.
گوشت گوسفندی از آنجایی که دارای طعم لذیذ و مواد مغذی فراوان می باشد.

بیش از پیش مورد مصرف عموم مردم قرار گرفته بنابراین ممکن است برخی از مراکز نامعتبر و غیررسمی با عرضه گوشت مانده و تاریخ گذشته یا گوشت گوسفندی حاصل از دام های پیر، اقدام به عرضه این محصولات نمایند و آنها را به جای گوشت گوسفندی مرغوب و باکیفیت بفروش برسانند به همین خاطر بهتر است در خصوص تشخیص گوشت گوسفندی مرغوب، سالم و باکیفیت تجربه کافی داشته باشید و برخی از موارد را به یاد بسپارید.

نکاتی در زمینه تشخیص گوشت گوسفندی باکیفیت

گوشت گوسفندی همانطور که می دانید رنگی قرمز دارد ولی اگر این گوشت کیفیت بالا داشته باشد رنگش شفاف تر بوده و حتی متمایل به صورتی هم می باشد بنابراین از روی رنگ می توان تا حدودی به کیفیت گوشت و مرغوبیتش پی برد.

گوشت مرغوب و باکیفیت گوسفندی از هر دامی که فرآوری شده باشد باید دارای بوی طبیعی باشد و وجود هر بوی نامطبوع و غیر طبیعی نشانه هایی از کیفیت کم گوشت است.

بطور کلی نکات گوناگون و بسیار زیادی وجود دارند که تشخیص گوشت باکیفیت را برای تان راحت ساخته اند مثل رنگ گوشت، بوی آن، یا شکل ظاهری گوشت قرمز که با کمک این موارد می توان سن دام را حدس زد و فهمید که دام در سن پایین کشتار شده است یا اینکه گوشت از دام مسن بدست آمده بعنوان مثال از روی شکل ظاهری گوشت اگر دیدید که روی آن ترک و شکاف وجود دارد و رنگش تیره است باید احتمال دهید که گوشت از دام پیر فرآوری شده و همچنین اگر فاسد نباشد بی شک کم کیفیت است.