با سالیکورنیا همیشه استایلی منحصر به فرد داشته باشید

سالیکورنیا دماهای متوسط تا گرم 50 درجه فارنهایت (10 درجه سانتیگراد) را ترجیح می دهد؛ به ویژه در طول فصل رشد در بهار و تابستان.

بنابراین، مطمئن شوید که شیشه‌ای معمولی خود را در برابر دمای انجماد در طول فصل سرد محافظت می‌کنید.
در طول زمستان، Common Glasswort نیمه خواب می شود، به این معنی که تصمیم می گیرد استراحت کند.

بنابراین، اگر در این فصل متوجه شدید که ساکولنت شما ممکن است عجیب به نظر برسد یا در شرف مرگ باشد، نگران نباشید! گیاه شما فقط چرت می زند.

بر خلاف ساکولنت های دیگر، کامن گلس ورت عاشق محیط های مرطوب است و در واقع آبیاری منظم را ترجیح می دهد. اما، همچنین به خاکی با زهکشی خوب نیاز دارد که قلیایی نیز باشد.

وجه مشترک دیگری که کامن گلس‌ورت با ساکولنت‌های دیگر دارد این است که نقاط آفتابی را ترجیح می‌دهد که در آن آفتاب کامل می‌شود.

اگر در داخل خانه رشد می کند، بهتر است آن را در کنار پنجره ای قرار دهید که بتواند نور خورشید زیادی را دریافت کند.


به طور کلی، کامن گلاسوورت عاری از آفت و بیماری است. با این حال، حلزون ها آن را کاملاً خوشمزه می دانند بنابراین می توانند خطری برای این ساکولنت ایجاد کنند.

نکته بسیار جالب در مورد Salicornia Europaea این است که این ساکولنت به عنوان غذا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. گلاسوورت معمولی برای انسان یا حیوانات خانگی سمی نیست.

اگر گیاه خود را در خانه پرورش می دهید، جای نگرانی نیست که گیاه را دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی خود قرار دهید.

گلاسوورت معمولی یک گیاه نسبتا کوچک آبدار است که می تواند تا 16 اینچ (40 سانتی متر) بلند شود. دارای ساقه های گوشتی به رنگ سبز روشن است.

اگر بخواهید ظاهر آن را با چیزی که تقریباً در همه جا می بینید مقایسه کنید، اولین چیزی که به ذهن می رسد مارچوبه است. این شباهت به دلیل نام خنده دار آن – مارچوبه دریایی است.

در اواخر تابستان، Common Glasswort گل‌های زرد ریز تولید می‌کند که هرمافرودیت هستند، به این معنی که آنها دارای اندام‌های نر و ماده هستند.

چیزی که در مورد این گیاه جالب است این واقعیت است که فقط یک گیاه آبدار خنک نیست که در خانه یا باغ خود داشته باشید.