بازار خرید فروش بهترین گوشت گوسفندی اعلا

گوشت گوسفندی در بازار خرید و فروش بهترین فرآورده های پروتئینه مانند گوشت بوقلمون اصفهان امروزه از استقبال گسترده ای برخوردار شده است به همین علت تولیدش بیش از پیش در ایران صورت می گیرد و با کیفیت اعلا در اختیار مشتریان قرار می گیرد.
گوشت گوسفندی یک منبع پروتئینه بدست آمده از لاشه گوسفندان می باشد که امروزه توسط پرورش دهندگان در مراکز معتبر تولید می گردد و از بهترین و اصیل ترین نژاد های پرواری بعمل می آید.
این گوشت درحال حاضر مورد توجه تمامی خانواده هاست و فروشش بیش از محصولات پروتئینه دیگر می باشد ازین رو تولیدش بیش از پیش بوده و در کیفیت اعلا وارد بازار می شود.

گوشت گوسفندی اعلا و ممتاز

گوشت گوسفندی و گوشت بوقلمون بدون استخوان اگرچه از دام های پرورشی و گوشتی بدست می آید اما دارای سطح کیفی مختلفی ست و مراکز پرورشی و تولید کننده های این گوشت، گوشت تولید شده را با درجات کیفی مختلف وارد بازار می کنند.
یکی از ملاک هایی که برای تعیین کیفیت این گوشت مدنظر متخصصان و خریداران است میزان چربی موجود در گوشت است یعنی گوشت گوسفندی درصورتیکه دارای چربی کمی باشد بعنوان گوشت ممتاز و اعلا شناخته می شود حال میزان چربی موجود در گوشت تحت تاثیر چند عامل مختلف می باشد مثل سن دام، نژاد دام یا شیوه های پرورشی که باعث شده است دام گوشت کم چرب یا پرچب داشته باشد.
به جز ملاک میزان چربی، سن دام هم به خودی خود عاملی جهت تعیین کیفیت گوشت محسوب می شود بدین صورت که دام جوان و کم سن و سال گوشت ترد تر دارد و هرچه به سن افزوده شود از میزان تردی اش کاسته می شود.
گوسفندان جوان و بره های گوشتی نه تنها دارای گوشتی ترد تر هستند بلکه رنگ و شکل ظاهری گوشت بدست آمده از آنها هم در بهترین وضعیت است یعنی رنگ گوشت روشن و شفاف بوده و از نظر ظاهر دارای چربی هایی کاملاً سفید هستند در عوض گوسفندان مسن گوشتی با رنگ کدر دارند و تردی گوشت شان کاسته شده است.
برای تشخصی گوشت گوسفندی اعلا و ممتاز از گوشت های نامرغوب و کم کیفیت چندین روش دیگر هم وجود دارند مثلا با مشاهده ترک و شکاف روی گوشت و همچنین تیرگی اطراف شکاف ها می توان به کم کیفیتی گوشت پی برد یا اینکه گوشت تازه گوسفندی دارای چربی هایی فاقد حباب است و اگر حباب روی چربی بیش از اندازه بود یعنی گوشت ناسالم یا کم کیفیت می باشد.
درپایان لازم به ذکر است که امروزه گوشت گوسفندی اعلا و ممتاز در بازار ایران توسط فروشگاه های معتبر ارائه می شود و با بهترین سطح کیفی و تازه ترین کیفیت بفروش می رسد.