بادام زمینی لینا برای تغییر رنگ چشم

بادام زمینی همچنین به طور گسترده در غذاهای آسیای جنوب شرقی مانند مالزی، ویتنام و اندونزی استفاده می شود، جایی که آنها معمولاً به عنوان سس تند درست می شوند.بادام زمینی از فیلیپین به اندونزی آمد، جایی که حبوبات در زمان استعمار اسپانیا از مکزیک به دست آمد. یکی از غذاهای فیلیپینی که از بادام زمینی استفاده می کند کاره کاره است که مخلوطی از گوشت و کره بادام زمینی است.

پوسته شده یک میان وعده ارزان قیمت رایج در کشور است. بادام زمینی لینا معمولاً به صورت ساده نمک زده با چیپس سیر و انواع مختلفی از جمله طعم های ادوبو و فلفل سرو می شود.

در شبه قاره هند، بادام زمینی یک میان وعده سبک است که معمولاً برشته و نمک زده می شود (گاهی اوقات با اضافه کردن پودر فلفل قرمز) و اغلب به صورت بو داده در غلاف یا آب پز شده با نمک فروخته می شود. آنها همچنین به عنوان دسر یا میان وعده شیرین بادام زمینی شکننده با فرآوری با شکر تصفیه شده و نعناع درست می شوند.

در غذاهای هندی از بادام زمینی برشته و له شده استفاده می شود تا بدنی ترد به سالاد بدهد. به همین دلیل به طور کامل به خورش سبزیجات برگدار اضافه می شوند.

کاربرد دیگر روغن بادام زمینی برای پخت و پز است. بیشتر هندی ها از خردل، آفتابگردان و روغن بادام زمینی برای پخت و پز استفاده می کنند. در جنوب هند، چاتنی بادام زمینی را با دوسا و به عنوان صبحانه می خورند.

بادام زمینی همچنین در شیرینی ها و اقلام شور در جنوب هند و همچنین به عنوان طعم دهنده در برنج تمر هندی استفاده می شود. کوویل‌پاتی به‌خاطر چیکی بادام‌زمینی شیرین یا ترد بادام‌زمینی‌اش معروف است که در مخلوط‌های شور و شیرین مانند مخلوط بمبئی نیز استفاده می‌شود.

بادام زمینی در جنوب مالی و مناطق مجاور ساحل عاج، بورکینافاسو، غنا، نیجریه و سنگال به خوبی رشد می کند. بادام زمینی از نظر کیفیت کشاورزی و آشپزی مشابه بادام زمینی بامبارا بومی منطقه است و غرب آفریقا این محصول را به عنوان یک محصول اصلی پذیرفته است.

سس بادام زمینی که با پیاز، سیر، کره بادام زمینی/خمیر بادام زمینی و سبزیجاتی مانند هویج، کلم و گل کلم تهیه می شود، می تواند گیاهی باشد یا با گوشت، معمولاً مرغ تهیه شود.