استفاده دختری از لوله و اتصالات پلیمری برای تزئین اتاق خوابش

لوله و اتصالات پلیمری، خطوط آبرسانی، زهکشی و خطوط هواکش
دو نوع دیگر از لوله‌ها گاهی در خانه‌های قدیمی‌تر یافت می‌شوند و به ندرت نصب می‌شوند، مخصوصاً توسط دست سازان: لوله‌های فولادی گالوانیزه و چدن.

فولاد گالوانیزه لوله های فولادی سفت و سخت و مقاوم در برابر خوردگی است که برای چندین دهه برای زهکشی، تامین آب، تامین گاز و چندین هدف دیگر استفاده می شد.

در حالی که لوله فولادی گالوانیزه هنوز در اطراف است (به ویژه برای تامین گاز)، بسیار کمتر رایج است و برای تامین آب در پروژه های ساخت و ساز جدید یا بازسازی استفاده نمی شود.

در حالی که دوام خوبی دارد، نصب آن نیز گران است. هر انتهای لوله رزوه شده است و لوله های جداگانه با اتصالات اتصال به یکدیگر پیچ می شوند.

چدن یک لوله سفت و خاکستری تیره است که اغلب برای فاضلاب و سایر اهداف زهکشی استفاده می شد. هنوز هم در بسیاری از خانه ها یافت می شود و امروزه در برخی از کاربردهای تجاری و ساختمان های بلند استفاده می شود. چدن گران است اما با دوام با طول عمر خوب.

تا زمانی که به طور کامل زنگ بزند قابل دوام است. همچنین بسیار سنگین و برش سخت است. بهسازی ها تمایل دارند لوله های چدنی را با لوله های پلاستیکی سفت و سخت مانند ABS جایگزین کنند.

انتخاب لوله های لوله کشی
هنگام انتخاب لوله مناسب برای کار لوله کشی، مهمترین فاکتورهایی که باید در نظر بگیرید هم عملکردی است که لوله باید انجام دهد و هم چیدمان فضایی که با آن کار می کنید. به عنوان مثال، ممکن است برای مناطق تنگ به لوله ای انعطاف پذیرتر نیاز داشته باشید.

هزینه نیز عاملی در تصمیم گیری شما خواهد بود. به طور کلی، یک مزیت لوله‌کشی گران‌تر این است که عمر طولانی‌تری دارد. بنابراین در نهایت ممکن است در دراز مدت در پول خود صرفه جویی کنید. به علاوه، باید کدهای ساختمان محلی خود را بدانید تا مطمئن شوید که از نوع مجاز لوله کشی استفاده می کنید.

صحبت با یک پیمانکار یا دیگر متخصص لوله کشی می تواند به شما در تصمیم گیری آگاهانه برای پروژه کمک کند. گاهی اوقات ممکن است تا زمانی که دیوارها پایین نیایند و فضایی را که با آن کار می کنید نبینید، دقیقاً ندانید به چه چیزی نیاز دارید.