استفاده از شیلنگ آب صابون به عنوان سیم تلفن

از آنجایی که پی وی سی موجود در شیلنگ آب صابون ماده ای سفت و سخت است، تولیدکنندگان مجبور هستند برای انعطاف پذیری بیشتر، نرم کننده ها را به فرمول آن اضافه کنند.

با این حال، بسته به ماهیت نرم‌کننده یا در صورت استفاده ضعیف، اگر چند روز در لوله باقی بماند، به سمت آب مهاجرت می‌کند.

این پدیده مهاجرت توسط شرایط خارجی و به طور خاص توسط گرما تقویت و تسریع می شود.

این نرم کننده ها از چه موادی ساخته شده اند؟ به طور کلی، اینها به دلیل قیمت پایین، فتالات هستند. آزمایشات انجام شده توسط Castorama بر روی لوله جدید خود، وجود یک فتالات، DEHP را نشان می دهد، اما فقط در مقادیر کم.

Castorama نشان می دهد که نرم کننده دیگری در PVC آن گنجانده شده است: دیوکتیل فنیل فسفونات (DOPP). این ماده در اروپا تقریبا ناشناخته به نظر می رسد.

بنابراین موضوع هیچ گونه ارزیابی در چارچوب مقررات دسترسی اروپا در مورد خواص و خطرات محصولات شیمیایی نیست.

بیش از یک سال پیش خریدم، سال اول (به غیر از فوم) خوب کار کرد. در واقع آبی که از این لوله می گذرد مانند سایر افراد شروع به کف می کند و بوی شیمیایی حلال می دهد!

با گذشت زمان لوله ها بسیار سفت شده اند (لوله به صورت مارپیچ روی زمین به حدی است که سفت شده است)!!! آیا امروز در محوری که اتصال قطع شده است نشت می کند؟

ما با یک شرکت کوچک فرانسوی که متخصص در ساخت لوله ها، به ویژه برای آبیاری بود، مصاحبه کردیم.

برای رهبر آن (که می‌خواهد ناشناس بماند)، این سفت شدن لوله که شرح داده شد یک سرنخ مهم است: «اگر لوله بوی پلاستیک بدهد و انعطاف‌پذیری خود را از دست بدهد، به احتمال زیاد با مهاجرت لوله‌ها مواجه هستیم. نرم کننده از لوله »