استفاده از اتصالات لوله نیوپایپ در ساخت پارو های برف روب

اتصالات لوله نیوپایپ و لوله های پلی وینیل کلرید ساختار مولکولی متفاوتی دارند اما هر دو لوله شبیه به هم هستند.

لوله‌های CPVC قوی، بادوام و در اندازه‌های مختلف موجود می‌باشند، همچنین این لوله به‌ویژه برای خطوط تامین آب گرم مانند خط آب خورشیدی یا خط آب‌فشان توصیه می‌شود.

لوله های آزبست سیمانی نسبت به لوله های دیگر ارزان هستند اما عیب آن این است که به راحتی می شکنند، به طوری که از این لوله ها برای کارهای سبک مانند لوله های آب باران، لوله های تهویه، زهکشی خاک و … استفاده می شود.
لوله های ظروف سنگی با سوزاندن خاک در دمای بالا تولید می شوند و از این لوله در کارهای زهکشی زیرزمینی استفاده می شود.

نصب لوله های لوله کشی سنگی به نیروی کار ماهر نیاز دارد زیرا این لوله ماهیتی شکننده و سفت دارد.
لوله‌های چدنی برای لوله‌کشی داخلی مناسب و برای لوله‌کشی بیرونی کم‌مناسب هستند و مستعد خوردگی هستند و در دوره‌ای مشخص کاهش قطر را می‌توان مشاهده کرد.

لوله های چدنی برای ساخت خط فاضلاب خانگی و تجاری استفاده می شود، همچنین این لوله از دوام بیشتری برخوردار است تا وزن لجن و کثیفی را بدون شکستگی تحمل کند. منظور از لوله مسی سخت چیست؟

لوله‌های مسی از مواد مسی تشکیل شده‌اند و به دلیل دوام بسیار قدیمی‌ترین شکل لوله‌کشی به شمار می‌روند و جلوه می‌دهند.

اتصال لوله های مسی با انواع دیگر لوله های لوله کشی بسیار متفاوت است، اگر در داخل لوله های مسی سوراخ سوزنی ایجاد شود، احتمال نشتی زیاد است، به دلیل نیاز به لحیم کاری اتصال، حفظ آن زمان دشوار است.

لوله های پلی پروپیلن چیست؟ این لوله های پلی پروپیلن در جاهایی استفاده می شود که مقاومت بسیار بالایی در برابر قلیایی ها و اسیدها مورد نیاز است، وزن آن سبک و از نظر هزینه ارزان است، همچنین نصب لوله های پلی پروپیلن آسان است و خوردگی نمی کنند.